علاوه بر حقوق و دستمزد کارکنان، سرمايه گذاري نيز يک اولويت مهم در شرکتها محسوب ميشود و در مقابل آن، نگهداري، مديريت اموال و داراييهاي ثابت و برآورد کردن ارزش آنها، جز مواردي است که براي هر سرمايهگذار مهم است. نرم افزار اموال و دارايي هوشمند نوين که زيرمجموعهاي از نرم افزار حسابداري شرکتي است؛ با ثبت اين اطلاعات، کاربر را در جهت محاسبه ارزش و شناسايي هزينه استهلاک اموال همراهي ميکند.
نرم افزار حسابداري هوشمند نوين برنامهاي است که به منظور سادهسازي، حفظ اطلاعات مالي، تهيه صورتهاي نهايي آنها، صورتهاي وامهاي نقدي، تجزيه، تحليل و تفسير نتايج مالي شرکتها و حسابداري براي وقايع خاص مانند ادغام و جذب مورد استفاده قرار ميگيرد.
چرا همه شرکتها به نرم افزارهاي شرکتي احتياج دارند؟
نرم افزار حسابداري هوشمند نوين داراي فرآيندهايي از جمله: سوابق مالي، ترامهها، تهيه صورتهاي گردش پول شرکت ميباشد. اين نرم افزار داراي موارد بسيار جذاب ديگري است که ميتوان از آنها براي رسيدگي به فرآيندهاي تجاري مخصوص به فرد شرکتي مثل: ترکيب، ايجاد اسناد تلفيقي و جذب استفاده کرد.
حسابداران پس از نصب نرم افزار حسابداري هوشمند نوين، حسابهاي جداگانهاي را براي رسيدگي به عناصر تجاري مانند سهام، داراييها، درآمد، بدهيها و هزينهها ايجاد ميکنند.
حسابدارها بعد از نصب نرم افزار، ميتوانند حسابهاي جداگانهاي براي پيگيري و رسيدگي به عناوين تجاري مثل: داراييها، سهام، بدهيها، درآمد و هزينهها ايجاد کنند.
در ادامه، اين تيم حسابهاي مختلف را با کدهاي مربوط، داخل دفترچه راهنما انطباق ميدهد و تنظيمات سيستم کلي را انجام ميدهند تا معاملههاي خاص به صورت خودکار در حساب ثبت و تطبيق پيدا کند. علاوه بر اين مورد، حسابداري پيشرفته کمک ميکند تا انواع گزارشهايي که در داخل شرکت مورد استفاده قرار ميگيرد، نظم داشته باشند. نرم افزار حسابداري هوشمند نوين ميتواند به سادگي گزارشاتي از جزئيات صورتهاي مالي و حسابهاي شرکت ايجاد کند و براي تأييد، شما امکان ارسال اين گزارشات را به نهادهاي نظارتي داريد.

نرم افزار حسابداري شرکتي پاسخگوي همه جانبه حساب و کتاب شما
عدم وجود نرم افزار مالي و حسابداري مناسب، ميتواند يک آژير هشدار براي عدم موفقيت کسب و کار شما باشد. يکي از اصليترين دلايلي که ممکن است موجب شکست کسب و کارتان گردد، در محاسبات و دادههاي مالي است. اگر چه امروزه نرم افزارهاي حسابداري زيادي توسط شرکتهاي مختلف ارائه ميگردد؛ اما انتخاب نرم افزاري که همه جانبه بتواند نيازهاي شما را برطرف کند کمي سخت و غير قابل اعتماد است. شرکتها و کسب و کارها بايد قبل از خريد نرم افزار حسابداري، تمامي نيازهاي خود را ليست کنند.
اين نيازها مشمول نيازهاي مالي عمومي است که همه کسب و کارها و شرکتها با آن سروکار دارند و بيشتر در برنامههاي حسابداري ارائه ميشود، نيازهاي تخصصي معمولاً در مشاغل مختلف شغلي، متفاوت است. در کسب و کارهاي مختلف عملکردها متفاوت از هم است. هر کسب و کاري نيازهاي مختلفي از يک نرم افزار حسابداري دارد و ممکن است يک نرم افزار حسابداري عمومي نتواند تمامي نيازهاي يک صنف کاري خاص را برآورده کند.
به عنوان مثال شرکتهايي که در حوزه بازرگاني و بين الملل مشغول هستند، با ارزهاي متفاوتي در داد و ستدهاي خود سروکار دارند؛ بنابراين اين مشاغل نيازمند ابزارهاي ارزي هستند. شرکت هوشمند نوين با انجام تحقيقات پيرامون نيازمنديهاي شرکتها، سعي بر اين داشته است تا سيستمهاي جامع و کاملي را در حوزههاي مختلف شغلي خدمت مشتريان خود ارائه دهد.
در انتخاب يک نرم افزار حسابداري شرکتي مناسب چه نکاتي را بايد در نظر بگيريم؟
بهتر است در هنگام انتخاب يک نرم افزار حسابداري، سوالات زير را در نظر بگيريد:
آيا نرم افزار حسابداري، کليه اامات حقوق و دستمزد مانند ميزان کارکرد کارمندان، ريز ترددها، محاسبه وام و مساعده و … را محاسبه ميکند؟
آيا نرم افزار قادر به مديريت چندين حساب بانکي، چندين ارز و يا به طور کلي چندين شرکت خواهد بود؟ آيا نرم افزار سوابق مالي جداگانهاي را براي هر يک از مشاغل يا بخشهاي موجود در تجارت رديابي ميکند؟ آيا اين نرم افزار سوابق مفصلي را در مورد مشتريان، از جمله محصولات خريداري شده، تعداد دفعات خريد ارائه ميدهد؟ طور کلي يک سيستم مديريت ارتباط با مشتري دارد؟ يا خير؟
چرا استفاده از نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد پيشنهاد ميشود؟
همانطور که از نام نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد مشخص است، به مديريت فرآيندهاي حقوق و دستمزد مربوط ميشود که روي کامپيوتر نصب و مورد استفاده قرار ميگيرد.

حساب و کتاب حقوق و دستمزد در ايران، به عنوان يکي از سختترين و چالشيترين محاسبات به حساب ميآيد. سيستم حسابداري حقوق و دستمزد به دليل انجام محاسبات دقيق و جز به جز هر فرد ازکارکنان شرکتها، بر اساس ميزان کارکردها محاسبات بيمهاي و مالياتي و… ميتواند نقش بسيار مهمي را در کسب و کارها اجرا کند.
براي اينکه بتوانيد در اين انبوه نرم افزارهاي حسابداري، محصول مورد نظر خود را پيدا کنيد، بهتر است نيازهاي شرکت خود را بررسي و بهترين نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد را براي رفع نيازهايتان انتخاب نماييد.
ويژگي هاي نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد هوشمند نوين
- زمان در حقوق و دستمزد
کارمندان حسابداري با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد ميتوانند از وظايفي که زمان زيادي را از آنها ميگيرد، رهايي پيدا کنند. همچنين خطاهايي که ممکن است از جانب کارمند ايجاد شود را کاهش ميدهد. شرکتهايي که کارمندان بسيار زيادي در آن مشغول به کار هستند، به شدت به نرم افزار حقوق و دستمزد و امکانات آن نياز دارند.
ثبت کردن زمان در ليست حقوق و دستمزد فوقالعاده ارزشمند است؛ چرا که بعضي از کارمندان به شکل روزانه يا ساعتي حقوق ميگيرند. با بررسي زمان در اين ليست ميتوانيد از ميزان دريافت حقوق کارمندان نسبت به زمان انجام وظيفه آنها اطمينان حاصل کنيد.
- نحوه محاسبه حقوق و دستمزد
دستمزد ناخالص يک ساعته کارمندان، با چند برابر کردن تعداد ساعات کار با دستمزد ساعتي محاسبه ميشود. يک سيستم حقوق و دستمزد مناسب، علاوه بر سادگيهاي کاربري بايد بتواند محاسبات پيچيده حقوق کارمندان را به تفکيک انجام دهد و انجام اين محاسبات امري زمانبر است ضمن اينکه امکان خطا را در محاسبات بسيار بالا ميبرد.
- کسر حقوق و دستمزد
کسر حقوق و دستمزد شامل موارد مختلفي ميشود، به عنوان مثال:
بيمه تأمين اجتماعي، بيمه تکميلي، ماليات بر درآمد، مرخصيهاي اضافي، ميزان تاخيرات و … ساعت تاخير کارمندان و مواردي که شرکتها به آن نياز دارند، ميتواند شامل هزينههاي کسر حقوق و دستمزد گردد.
- پردازش حقوق و دستمزد
پردازش حقوق و دستمزد به شيوه دستي انتخابي ارزان قيمت است ولي ميتواند سخت باشد. حقوق و دستمزد بايد به طور مکرر پردازش شود و هر بار بايد دقيقتر باشد. همانطور که ميدانيد حقوق و دستمزد جزو مواردي هستند که هزينههاي زيادي براي اکثر شرکتهادارند.
بسيار اهميت دارد که حقوق و دستمزد به روشي کارآمد و قبل اطمينان، مورد پردازش قرار گيرد. انتخابهاي گوناگوني براي پردازش حقوق و دستمزد وجود دارد، اما گزينهاي که بدون هيچ خطايي کارکند و بهترين و دقيقترين راهکار باشد، استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد است.
وظايف نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد در يک شرکت چيست؟
همانطور که گفته شد، پردازش حقوق و دستمزد يک عملکرد بسيار مهم در همه مشاغل است و مستم درک مقررات جاري در کشور، حق بيمه و دانش دقيق مالياتي براي مطمئن شدن از پرداخت دقيق حقوق کارمندان در يک سيستم، بسيار سازمان يافته است. نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد براي مديريت، پرداخت حقوق به کارمندان و سادهتر کردن روند حساب استفاده ميشود.
شرکتهاي مختلف از اين نرم افزار به منظور همگام سازي محاسبه مواردي مانند: ماليات، محاسبه بيمه، پرداختيها و واريز حقوق ماهيانه به حساب بانکي کارمندان، استفاده ميکنند.
ويژگيهاي نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد هوشمند نوين
نرمافزار حسابداري حقوق و دستمزد شرکت هوشمند نوين وظايف زيادي دارد که به عنوان مثال ميتوان به موارد زير اشاره کرد:
جمعآوري اطلاعات کارکرد پرسنل از قبيل ساعات کارکرد عادي، ساعت کاريهاي موردي، ماموريتها، کسور حضور و اضافهکاريها، امکان ذخيره اطلاعات محاسباتي پرسنل شامل ساعت کارکرد و اعداد ناخالص و خالص قابل پرداخت، محاسبه حقوق و دستمزد هر فرد، خروجي گزارش حقوق و دستمزد هر شخص، ذخيرهسازي اطلاعات سنواتي پرسنل، امکان تعريف انواع شيفت (ثابت-چرخشي) از جمله ويژگيهايست که اين نرم افزار قادر به جمعآوري آن است.
در ادامه قصد داريم يک نرم افزار ديگري که براي فروشگاههاي خريد و فروش لوازم آرايشي استفاده ميشود را خدمت شما معرفي کنيم، چرا که با وجود اجناس زياد و مختلفي که در اين فروشگاههاوجود دارد، احتمال خطاي نيروي انساني زياد است.
نرم افزار حسابداري آرايشي و بهداشتي، دستيار قدرتمند و دقيق شما در فروش

نرم افزار حسابداري آرايشي و بهداشتي هوشمند نوين با استفاده از جديدترين تکنولوژيهاي روز طراحي و ساخته شده است. ما تمام تلاش خود را براي طراحي رابط کاربري ساده و آسان کردهايم تا اين امکان را در اختيارتان قرار داده و شما بدون داشتن اطلاعات مالي و حسابداري، قادر به استفاده از اين نرم افزار باشيد؛ همچنين، با يکسال پشتيباني رايگان و آموزش نرم افزار، هر کاربري با هر دانشي ميتواند در کسب وکار خود از نرم افزار ما استفاده نمايد.
حسابداري سنتي يا استفاده از نرم افزار حسابداري!
ما براي سهولت در عملکرد فروشندگان گرامي در فروشگاههاي آرايشي بهداشتي اين محصول را طراحي کرده ايم. در فروشگاههايي که فروش به روش سنتي در حال انجام است ازدحام مشتريان باعث ميشود فروشنده زمان زيادي را براي محاسبه با ماشين حساب صرف کند مخصوصاً اگر اجناس داراي تخفيف باشند، فروشنده زمان بيشتري براي محاسبه احتياج دارد.
اما با استفاده از اين نرم افزار سيستم فروش شما به صورت مکانيزه، کالاها را از طريق بارکدخوان اسکن کرده و پس از ثبت، فاکتور را توسط دستگاه فيش پرينت چاپ ميکند.
امکانات تخصصي نرم افزار هوشمند نوين ويژه فروشگاههاي آرايشي و بهداشتي
- جستجوي کالا از طريق بارکد خوان و در صورت نياز به صورت دستي
- امکان چاپ فاکتورها با کوتاهترين زمان
- تعيين حداقل و حداکثر موجودي کالا در انبار
- چاپ فاکتور به صورت A4-A5 يا فيش 8 سانت
- ارائه انواع تخفيفات
- تنظيم بخشهاي مختلف برنامه
- تعيين چند قيمت براي يک کالا
- چاپ بارکد و اتيکت قيمت براي تمام کالاها
- قيمت گذاري اتوماتيک و دستي
- ثبت هر کالا با مشخصات فني محصول
- ضميمه کردن عکس هريک از محصولات
- امکان ثبت هر کالا با تاريخ انقضا و آلارم اتمام تاريخ محصولات
- امکان نمايش موجوديها به صورت تعدادي، ريالي و گردش کالاها
- ارائه منوي فروش سريع با قابل استفاده در مانيتورهاي لمسي
- درج حواله بين انبارها جهت انتقال کالاها از انبار به مغازه و بالعکس
- ارائه گزارش سود در بازههاي زماني مختلف، بدهکاري و بستانکاري اشخاص
- ارائه قابليت جستجوي پيش فاکتورها بر اساس نام مشتري، تاريخ ثبت و شماره فاکتور
- آسان و امکانات کاربردي مناسب فروشگاههاي بزرگ و کوچک
- امکان پشتيبانگيري اطلاعات به صورت اتومات و دستي
- امکان معرفي صندوقها به تعداد نامحدود
- امکان ثبت مشخصات اشخاص و کالاها به صورت کامل
- امکان معرفي کاربران به تعداد نامحدود
- امکان انتقال کالاها بين انبارها
- امکان ثبت انبار اماني، خروج و ورود اماني
- امکان صدور فاکتورهاي خريد و فروش و مرجوعيها
- امکان نمايش موجودي تعدادي و ريالي و گردش کالا
- امکان ثبت اسناد حسابداري مانند درآمد، هزينه، پرداخت و دريافت به صورت اتوماتيک
- امکان لينک با دستگاه کارت خوان و سيستم پوز
- امکان تهيه پرينت فاکتور به صورت فيش پرينت
- امکان ارائه دسترسيهاي دلخواه مديران و کاربران
- مديريت انبارهاو معرفي به تعداد نامحدود
- امکان تعيين حداقل و حداکثر قيمت هر کالا
- امکان سطح دسترسي براي کاربران
- گزارشات مورد نياز انبار
- ارسال پيامکهاي عمومي شامل پيامهاي تبليغاتي، تبريک ،تخفيفات و…
- ارسال پيامک به مشتريان جهت اطلاع از آخرين مانده حساب
- اعلام سررسيد چک
- قابليت استفاده چند کاربر هم زمان
- امکان ارائه گزارشات فصلي جهت ارائه به دارايي به همراه گزارشات متنوع و جامع
- ارائه انواع تخفيفات
- تنظيم بخشهاي مختلف برنامه
- تعيين چند قيمت براي يک کالا
- چاپ اتيکت قيمت براي تمام کالاها
- قيمت گذاري اتوماتيک و دستي
شرکت نرم افزاري هوشمند نوين با بيش از 30 سال تجربه در ساخت نرم افزارهاي مالي توانسته براي تمامي حوزهها، مشاغل و اصناف کاري به شگل جزئي، نرم افزار مخصوصي طراحي و ارائه نمايد. در اين مطلب به توضيحاتي منباب نرم افزار حسابداري شرکتي، حقوق و دستمزد و آرايشي و بهداشتي پرداخته ايم اما همواره سعي ما بر اين بوده است تا مطابق با نيازهاي هر کسبوکاري، نرم افزاري را ارائه دهيم تا از اتلاف زمان در رسيدگي به مسائل مالي شما جلوگيري شود. براي آشنايي بيشتر با نرم افزارهاي ما بهتر است تا به مشاهده دموي محصولات حسابداري هوشمند نوين به آدرس www.hnovin.com مراجعه کنيد.
منبع:
درباره این سایت