نگاهي به ويژگيهاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين
فضاي سوپر مارکتها و فروشگاهها امروزه بسيار متفاوت از گذشته است. تنوع کالاها بالا رفته و مشتريان گزينههاي بيشتري پيش رو دارند و اين باعث افزايش رقابت در بين فروشگاهها شده است. با افزايش تنوع محصولات و مجموعا افزايش محصول، ديگر نميتوان مانند گذشته به راحتي قيمت و تاريخ توليد و انقضاي محصولات را حفظ نمود، ضمن اينکه در صورت انتخاب محصولات زياد توسط مشتريان نيز، نميتوان به صورت دستي يک به يک قيمتها را توسط ماشين حساب محاسبه کرد چرا که زمان در عصر امروزي بسيار با اهميت است و سرعت عمل نقش به سزايي در جذب مشتريان دارد. تلاش براي درک تقاضاي مشتريان و بهبود عملکردهاي فروشگاهي، شما را به سمت استفاده از نرم افزارهاي حسابداري فروشگاهي سوق ميدهد.
نکته ديگر در فروشگاهها، مکان فروش است. آيا محصولات شما بصورت آنلاين نيز فروخته ميشود يا صرفا فروش فيزيکي داريد؟ فرقي نميکند؛ حتي فروشگاههاي اينترنتي نيز نياز به يک نرمافزار حسابداري، جهت ثبت و نگهداري فاکتورها و ديگر دادههاي فروش آنلاين دارند. سيستم فروشگاهي هوشمند نوين اين قابليت را براي شما فراهم ميآورد تا بتوانيد فروش هايي که از سايت شما انجام شده را نيز به صورت ثبت و بررسي نماييد. در سرويس حسابداري آنلاين هوشمند نوين با انتخاب محصول مورد نظر مشتري و خريد آن، به صورت خودکار محصول از سيستم انبار شما حذف و به قسمت فروش منتقل خواهد شد که اين امر، از بروز خطاهاي موجودي کالا و ديگر مسائل جلوگيري ميکند.
نگاهي به ويژگيهاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي
صاحبان فروشگاهها به راه حلهاي جامع علاقهمند هستند. ارائه راه حلهاي جامع به اين معنا که سيستم حسابداري بتواند به همه جنبههاي کسب و کارآن ها، مانند سيستمهاي انبار و موجودي، اعلام تاريخهاي توليد و انقضا، سفارش محصولات، پيش بيني عادات خريد مشتريان و ارسال پيامکهاي جذب کننده تخفيفات و جشنوارهها و … کمک کند. حال بايد بدانيم که سيستمهاي فروشگاهي چگونه و با چه ويژگي هايي به موفقيت کسب و کار شما کمک ميکنند. در اينجا چند ويژگي مهم در ساختار نرم افزارهاي فروشگاهي رامختصر توضيح ميدهيم:
-اصل ماجراي حسابداري فروشگاهي
حسابداري در فروشگاهها بسيار مهم است و کاهش خطاهاي انساني موجب صرفه جويي در وقت و هزينه ميشود. شما بايد به دنبال راه حل يکپارچه اي باشيد که ترکيبي از فروش، خريد و مديريت موجودي با ويژگيهاي حسابداري سنتي باشد. اين نرم افزار بايد به شما امکان وارد کردن دادههاي معامله را بدهد تا به راحتي بتوانيد سوابق خريد را ايجاد کنيد؛ همچنين اين مهم است که شما بتوانيد دارايي ها، بدهي ها، هزينهها و درآمدها را مستند کنيد تا ديدگاهي درمورد سود خالص و ناخالص خود داشته باشيد.
-مديريت ارتباط با مشتري
با استفاده از سيستمهاي حسابداري، مديريت ارتباط با مشتريان نيز به نحوي براي شما فراهم ميشود. اين امر به شما کمک ميکند تا مشتريان و عادات خريد آن ها، چگونگي ترجيح برقراري ارتباط و آنچه را که احتمالاً خريداري ميکنند با مشاهده گزارشات موجود در سيستم ميتوانيد به راحتي پيش بيني کنيد. نرم افزارهاي مناسب فروشگاه ها، راهکارهايي عالي براي اتصال معاملات درون فروشگاهي و آنلاين با استراتژيهاي بازاريابي و فروش بزرگتر است.
-چاپ بارکد و چاپ چک
سيستم حسابداري فروشگاهي، امکان چاپ بارکد براي را مهيا نموده است تا بتوانند به بهترين و سريعترين شکل ممکن عمليات فروش خود را انجام دهند.
-مديريت زنجيره تأمين
هر فروشگاه از ابزارهاي مختلفي براي مديريت زنجيره تأمين استفاده ميکند که ميتواند شامل مديريت سفارشات، مديريت انبارها و ساير کارکردها باشد. با استفاده از يک نرم افزار حسابداري فروشگاهي خوب ميتوانيد، به سادگي تمامي اين امکانات را باهم در يک جا داشته و انبارها و موجوديهاي فروشگاههاي مختلف خود را در يک سيستم ثبت و بررسي نماييد ضمن اينکه با نگه داشتن همه دادهها و اسناد مالي در يک سيستم، در صرف زمان و هزينههاي خود نيز صرفه جويي ميکنيد و عملکرد خود را سرعت ميبخشيد. بررسي و مديريت انبارها به شما کمک ميکند تا زماني که محصولات کم هستند آنها را به موقع شناسايي کنيد.
-کنترل موجودي
محصولات مختلف و راههاي متفاوتي براي فروش محصولات وجود دارد، بنابراين رديابي موجودي نياز به راه حلي دارد که بتواند مطابق با نيازهاي منحصر به فروشندگان خاص باشد. ممکن است يک فروشگاه، چندين مکان يا انبار براي محصولات خود داشته باشد. براي بهبود سودآوري، افزايش محصول و کاهش هزينههاي سربار بهتر است تا از يک راه حل حسابداري قوي که بتواند موجوديهايتان را نيز رديابي کند، استفاده کنيد.
-ارائه گزارشات
در بعضي مواقع دادهها ميتوانند با ارزش ترين منبع ما باشند. براي مديران و صاحبان مشاغل فروشگاهي و يا کساني که مايل به شناسايي بهتر روند کاري خود هستند، تجزيه و تحليل و ابزارهاي گزارش دهي ميتواند، در جهت سودآوري و تشخيص نقاط ضعف و قدرت فروشگاه، نقش بسزايي داشته باشد.
با توجه به ويژگيهاي بيان شده در بالا، اگر به دنبال نرم افزاري جهت مديريت و ثبت دادههاي مالي فروشگاه خود هستيد؛ ليستي بر اساس نيازهاي کسب و کار خود تهيه کنيد و به دنبال سيستم جامعي باشيد که حتما شامل حسابداري فروش، مديريت ارتباط با مشتري، مديريت انبارها، مديريت زنجيره تأمين، کنترل موجودي و ارائه گزارشات مختلف باشد. راه حلهاي حسابداري شما بايد آسان باشد، نياز به زمان کمي براي يادگيري داشته باشد و به کسب و کار شما کمک کند تا بتوانيد رضايت مشتريان خود را به خوبي جلب نماييد. شرکت هوشمند نوين با ارائه ماژولهاي تخصصي در قالب نرم افزارهاي جامع حسابداري به شما کمک ميکند تا بتوانيد به رشد کسب وکار خود کمک کنيد.
نقش نرم افزار حسابداري پيمانکاري در مديريت همزمان پروژه ها
امروزه با تنوع ايجاد شده در نرم افزارهاي حسابداري، صاحبان مشاغل و کسب و کارها ميتوانند از نرمافزارهاي حسابداري مناسب با شغل و حوزهي کاري خود استفاده کنند و مديريت مالي کسب و کارشان را در دست بگيرند. انتخاب يک سيستم حسابداري به نوع کسب و کار و اندازه سازمان شما بستگي دارد. در کشور ما به دليل عدم آگاهي برخي صاحبان مشاغل از حسابداري، نرمافزارهاي مالي خود را به سمت هوشمندسازي در کنار سادهسازي براي افرادي که دانش کميدر اين حوزه دارند، هدايت ميکند تا صاحبان مشاغل بتوانند به سادگي بخش مالي و حسابداري خود را مديريت کرده و از عملکرد حسابداران خود آگاهي يابند.
نگاهي به ويژگيهاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين
سيستم حسابداري پيمانکاري هوشمند نوين، نرم افزاري محبوب با بيش از 30 سال سابقه بوده که به جنبههاي مختلف حسابداري شما کمک ميکند، تا در وقت خود صرفه جويي کنيد و خطاهاي دستي را از بين ببريد. استفاده از نرم افزارهاي حسابداري راه حلي است که براي پيمانکاران در نظر گرفته شده است زيرا کاملاً يکپارچه و بصري است. اين نرم افزارها شامل ويژگيها و ماژولهاي تخصصي، براي رسيدگي به معاملات پيمانکاري است و با استفاده از آن ميتوانيد حسابهاي پرداختني، رديابي عملکردها و به دنبال آن، حسابرسي آسان را براي مجموعه خود به وجود آوريد. شما ميتوانيد براي دسترسي به اطلاعات براي اهداف امنيتي محدوديت هايي را تنظيم کنيد، حسابداري براي چندين شرکت و بخش را همزمان مديريت کنيد و تمام اطلاعات مالي را به صورت تفصيلي و سازمان يافته در يک سيستم حفظ و نگهداري داريد.
نرم افزارهاي حسابداري به رديابي منابع مالي کمک ميکنند و اطلاعات مهم مربوط به پيمانکاري، از جمله حقوق و دستمزد، ميزان دستمزدهاي جاري، فعاليتهاي پرسنل و پيمانکاران، ثبت و تغيير سفارشات، معاملات چندگانه، استفاده از تجهيزات، کسر اتحاديه و قراردادهاي فرعي، معرفي مراکز هزينه و ثبت کالاهاي مصرفي در هر پروژه و قرارداد، محاسبه بهاي تمام شده و سود و زيان هر پروژه، ارائه صورت وضعيت پيمانکاري در مراحل مختلف، پشتيبان گيري اطلاعات به صورت اتومات و دستي و … را به طور کامل در اختيار حسابداران و مديران قرار ميدهند. استفاده از اين ابزار براي برنامه ريزي، مديريت پروژهها و هزينههاي شغلي مناسب است. در برخي نرم افزارهاي حسابداري پيمانکاري ماژولهاي اضافي شامل موجودي، اعزام نيرو خدمات، صورتحساب قيمت واحد، مسيريابي اسنادو … نيز وجود دردند که به درخواست مشتريان به سيستم اضافه ميگردد.
نرم افزار حسابداري بازرگاني، نرم افزاري براي مديريت تجارت
اگر به تازگي وارد حوزه بازرگاني و تجارت شده ايد و يا از گذشته در اين کسب و کار مشغول هستيد، ضروري است که به خوبي منابع مالي خود را تحت کنترل داشته و حفظ نماييد. براي اينکه فاکتورهاي خود را به سادگي بررسي کنيد و ساعتها وقت خود را براي گشتن در ميان دادههاي کاغذي نگذرانيد و ايرادها و خطاهاي غير قابل جبراني ايجاد نکنيد، ممکن است به يک ابزار پشتيباني نياز داشته باشيد. خوشبختانه، ابزار مورد نياز شما در دست ماست! نرمافزار حسابداري به شما کمک ميکند تا هنگام تهيه فاکتورها، تخفيفات، ماليات، هزينههاي حمل و نقل و ساير صورتحسابهاي قابل استفاده دچار سردرگمي نشويد.
اين ابزار به شما در پرداخت به موقع ماليات کمک کرده و ميتواند جزئيات را به طور کامل تضمين کند. نرم افزار هوشمندنوين براي تجارت شما بسيار مناسب است. اين يک راه حل همه جانبه حسابداري است که تمام نيازهاي حسابداري شما را مانند ايجاد فاکتورهاي حرفه اي، ارائه گزارشات جامع و کاربردي و ثبت تمام هزينههاي شغليتان را برطرف ميکند. استفاده از نرم افزارهاي تخصصي، ديد بهتري را براي کمک به شما در مديريت امور مالي کسب و کار تان فراهم ميکند.
نگاهي به ويژگيهاي منحصر به فرد نرم افزار حسابداري فروشگاهي هوشمند نوين
استفاده از نرم افزار حسابداري بازرگاني، اطلاعات بيشتري را در مورد عملکردهاي مالي و بينش در مورد پتانسيل رشد، به شما ارائه ميدهد؛ اين به شما کمک ميکند تا براي آينده شغلي خود برنامه ريزي کنيد و در وقت و هزينه خود صرفه جويي کنيد. شما ميتوانيد به حسابدار خود براي همکاري در بازبينيهاي نهايي اجازه دهيد تا به گزارشهاي کلي دسترسي پيدا کرده و دادههاي کسب و کار شما را تجزيه و تحليل کنند. با استفاده از نرم فزار حسابداري بازرگاني هوشمند نوين، تجارت خود را با سرعت بيشتري پيش ببريد.
-صرفه جويي در وقت
به عنوان يک تيم تجاري قوي، احتمالا شما نيز از صبح زود تا دير وقت، زمان زيادي را براي کسب و کارتان صرف ميکنيد. با خودکار کردن کارهاي حسابداري، وقت زيادي که در محاسبات تک تک دادههاي مالي گرفته ميشد به شما بازگردانده ميشود و اينگونه ميتوانيد با تعادل بهتري به کار و زندگي خود بپردازيد.
-از نظر حرفه اي
شما خدمات حرفه اي مهمي را به مشتريان خود ارائه ميدهيد. استفاده از سيستمهاي حسابداري به شما کمک ميکند فاکتورهاي جامع و کاملي را از لحاظ جزئيات به مشتريان خود تحويل دهيد. با اين ابزارها تمامي خريد و فروشها با جزئيات کامل در سيستم ثبت ميشود و شما ميتوانيد جزئيات دلخواه خود را در فاکتورها به نمايش بگذاريد.
-سريعتر پرداخت کنيد
تاجران و بازرگانان براي پيشبرد اهداف و روندکاري خود، به پرداخت به موقع هزينه معاملات مشتريان خود متکي هستند. برنامه هوشمند نوين، به سادگي و در زمانهاي تعيين شده، هشدار هايي را مبني بر تاريخ چک ها، فاکتورها و صورت حسابهاي هر مشتري، به شما نشان ميدهند؛ بنابراين، لازم نيست که وقت خود را براي جستجوي تاريخهاي وصول چکها تلف کنيد.
متناسب با بودجه خود نرم افزار حسابداري بخريد!
دامنه محصولات نرم افزاري حسابداري به طور پيوسته در حال رشد است. امروزه نرم افزارهاي حسابداري بسياري توسط شرکتهاي نرم افزاري مختلف توليد و به بازار ارائه شده اند. اين سيستمها باقيمتهاي متفاوت و متناسب با نيازهاي صنوف مختلف شغلي در بازار موجود هستند و ميتوانيد متناسب با بودجه مورد نظر، نرم افزار مورد نياز خود را خريداري کنيد. اين برنامهها به طور معمول در ويژگيها و ماژولهاي موجود در نرم افزار، تعداد کاربراني که ميتوانند به نرم افزار دسترسي داشته باشند و قيمت با يکديگر متفاوت هستند.
نرمافزار حسابداري، مديريت رويههاي مالي و انجام وظايف مالي را بطور صحيح و سريع براي صاحبان مشاغل آسانتر ميکند. به خاطر داشته باشيد که اين امر جايگزين نقش مديران حسابداري در سازماندهي امور مالي شرکت نميشود، بلکه در عوض باعث افزايش بهره وري آنها ميشود.
بدون کمک نرمافزار حسابداري، صاحبان مشاغل يا مديران حسابداري مجبورند وقت زيادي را، صرف ايجاد گزارشهاي مالي و ساير اسناد و يا تطبيق حسابها و صورتهاي بانکي کنند. اين نرم افزار تا حد زيادي به آنها کمک ميکند تا ديد کاملي بر سلامت مالي شرکت خود داشته و بتوانند تصميمات عاقلانه تري بگيرند.
قبل از پرداخت هزينه نرم افزار، براي مديريت حسابها، شما بايد رابطه بين حسابداري و امور مالي را بدانيد تا بتوانيد به درستي از آن استفاده کنيد. به طور کلي، حسابداري اطلاعات لازم را جمع آوري ميکند تا صورتهاي مالي مانند ترامه، وضعيت مالي، صورت سود و زيان و ساير موارد را توليد کند؛ بنابراين، حسابداري و امور مالي به يکديگر بستگي دارند و نرم افزار تهيه شده براي اين فرآيند، روند کار را آسان تر کرده، خطاهاي موجود را به حداقل ميرساند و نتايج دقيقي را در قالب گزارشاتي جامع ارائه ميدهد.
سيستمهاي حسابداري هوشمند نوين، انعطاف پذير باشد است؛ يعني متناسب با نيازهاي منحصر به فرد هر تجارت ماژولهاي مورد نياز را در اختيار سازمانها و کسب و کارها قرار ميدهد.
بهتر است تا قبل از خريد نرمافزار حسابداري به مشاهده ي دمو نرم افزارها بپردازيد تا مطمئن شويد، ويژگيهاي مورد نيازتان را به طور کامل برآورده ميسازد. براي مشاهده دموي رايگان نرم افزارهاي حسابداري تخصصي ما، ميتوانيد به سايت هوشمندنوين مراجعه نماييد.
حسابداري سنتي در مقابل نرم افزارهاي حسابداري جديد
حسابداري سنتي فرآيندي براي مديريت صورتحساب ها، دادههاي مالي و معاملات مختلف حسابداري بصورت دستي و بدون کمک نرم افزار است. در حسابداري سنتي، نقش حسابداران بسيار مهم است زيرا آنها کساني هستند که بايد صورتهاي مالي را بدون عيب و نقص ثبت، محاسبه و ايجاد کنند. معمولاً انجام اين کارها زمان زيادي ميکشد چرا که آنها به صورت دستي انجام ميشوند.
متأسفانه خطاي انساني در حسابداري سنتي اجتناب ناپذير است. به همين دليل است که بسياري از شرکتها به استفاده از نرمافزارهاي حسابداري روي آورده اند.
استفاده از ابزارهاي حسابداري هنوز هم نقش انسان را براي وارد کردن دادهها در بر ميگيرد، اما بيشتر فرآيندها مانند محاسبات، ثبت و گزارشگيريها بصورت خودکار انجام ميشوند. با استفاده از سيستم حسابداري، خطاي انساني به حداقل ميرسد و ميتوانيد بيش از پبش بر روي رشد و توسعه کسب و کارتان تمرکز کنيد.
نرم افزارهاي حسابداري باعث صرفه جويي در وقت و هزينه ميشوند. در همه جاي دنيا، حسابداري به عنوان يک کار بسيار حساس و زمان بر شناخته ميشود زيرا معاملات زيادي براي ثبت و شمارش وجود دارد. اما، با يک سيستم حسابداري ميتوان تمام مراحل را به صورت خودکار انجام داد تا کارها با سرعت بيش تري پيش بروند. شرکت شما براي انجام حسابداري و کارهاي ديگر نيازي به حسابداران اضافي ندارد. با خريد يک نرم افزار حسابداري ميتوانيد، هزينههاي شرکت خود را براي ساير نيازهاي مهم پس انداز کنيد.
چند ويژگي خاص در نرم افزار حسابداري خدماتي
مشاغل مبتني بر خدمات در مقايسه با يک تجارت مبتني بر محصول، نيازهاي حسابداري و جزئيات کمتري دارند. ارائه دهندگان شرکتهايي مانند خدمات حمل ونقل، خدمات نظافتي، خدمات حسابداري، شرکتهاي مهندسي و معماري، خدمات کامپيوتري، وکلا، مشاوران و … هر يک داراي سيستمها و ماژولهاي منحصر به فردي در سيستم حسابداري هوشمند نوين هستند. مشاغل خدمات گرا اغلب کارمنداني را، براي ارائه خدمات به مشتريان خود استخدام ميکنند. در اينگونه کسب و کارها، ارائه خدمات مانند هزينه وکالت، مشاوره و خدمات حسابداران ميتوانند بطور ماهانه، هفتگي و يا به صورت ساعتي انجام گردد که خود خواستار ماژولهايي است. سيستم حسابداري هوشمند نوين به منظور رفع نيازهاي هريک از مراکز خدماتي، امکان درخواست هرکدام از ماژولهاي مورد نياز کسب وکار شما را ارائه ميدهد.
هدف اصلي مشاغل خدماتي ارائه خدمات و دريافت و پرداخت وجه به صورت کامل يا جزئي است. ثبت معاملات بعضي اوقات به صورت نقدي (هنگام دريافت ثبت ميشود) يا به صورت اعتباري انجام ميشود، بدين معني که در زمان ارائه، خدمات بعدي رزرو شده است و وجوه مربوط نيز در دورههاي بعدي دريافت ميشود. اين تراکنشها و صورت حسابها در نرم افزار حسابداري خدماتي به سادگي قابل ثبت است. گاهي اوقات چنين اتفاقي ميافتد که خدمات به صورت پيوسته ارائه ميشوند. اين معاملات ممکن است به صورت هفتگي، ماهانه، سه ماهه يا سالانه تکرار شود. سيستم حسابداري هوشمند نوين با دارا بودن تکرار ويژگي معاملات، ميتواند بهترين پشتيبان در ثبت اينگونه معاملات باشد. بسياري از مشاغل خدماتي، درآمدهايشان را براساس فاکتورها يا قبضهاي صادر شده به مشتريان ثبت ميکنند و برخي نيز درآمد را بر اساس وجه نقدهاي دريافتي ثبت ميکنند. اين بدين معني است که وجوه در سيستم حسابداري ميتوانند طبق نياز کاربر شما، به صورت نقد، بيعانه و يا بر اساس فاکتورها يا قبضها در سيستم حسابداري ثبت گردند.
ما يک نرم افزار تخصصي حسابداري براي شرکتهاي خدماتي طراحي نمودهايم که اين نرم افزار جزئيات خدمات را به طور کامل در اختيار شما قرار ميدهد. استفاده از اين سيستم ميتواند به شما در کسب و کارتان کمک کند. ثبت خدمات ارائه شده به مشتريان، ثبت اسناد حسابداري مانند درآمد، هزينه، پرداخت و دريافت به صورت اتوماتيک، امکان پيوست ضمائم به اسناد حسابداري، ايجاد فاکتور فروش، مرجوعي و پيش فاکتور، گزارش ليست فاکتورهاي فروش و مرجوعي، امکان وصول، صدور، دريافت، عودت، گزارش و سررسيد چکها، امکان معرفي، تغيير، تنظيم، گزارش سود و زيان حسابها و … از ويژگيهاي نرمافزار حسابداري خدماتي هوشمند نوين است.
منبع:
بهترين نرم افزار حسابداري بازرگاني
بهترين نرم افزار حسابداري پيمانکاري
بهترين نرم افزار حسابداري فروشگاهي را از کجا تهيه کنيم؟
نرم افزار حسابداري در سال 1399 چقدر پردرآمد است؟
حسابداري ,نرم , ,مديريت ,افزار ,مالي ,نرم افزار ,کسب و ,به صورت ,استفاده از ,خود را ,افزار حسابداري فروشگاهي ,حسابداري فروشگاهي هوشمند ,سيستم حسابداري هوشمند ,حسابداري، صاحبان مشاغل
درباره این سایت